Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 29 december 2009

Myggfritt

Idag är de myggfritt kan jag lova. Fyf*n va kallt det är.
Åkte iaf buss till Ö-vik. Jag mitt spån blev lite orolig att jag skulle missa bussen,så jag gick ut 20 min innan bussen kom. Hej blåfrusna tår.
Men inne i bussen hann jag tina upp innan de va dax för nästa drabbning ,Att hitta till alla affärer med REAlappar på kläderna. Vilket inte va så svårt,eftersom alla affärer hade Rea. Men inte köpte jag nåt för det inte. Sprang runt som en vilsen ekorre ut & in i alla affärer,för är man Utomstads så måste man ju handla. Ett par Leggings med skinndetaljer blev de,inget mer. Blir ju så fruktansvärt stressad när de är mycket folk,trängsel & barn som bara skriker. Det slutade med att jag gick till busstationen 1½timme innan den skulle gå. Inte ens nåt fika blev de.... Bara massa folk överallt.
Så de va jag,A-lagarna & en gubbe som hade sett Bäst-före-datumet för länge sen som satt där.
Gissa vilka av dessa personer som sätter sej brevid mej & pratar??...Jo,såklart den där gubben som hade passerat Bäst-Före-datumet redan på Gustav Wasas tid. Inte ville jag luta huvudet mot väggen heller för att låtsas sova,tänk om de finns löss & bacellusker där. Så jag hade ju inget annat val än att vara trevlig & svara på tilltal...så är jag ju uppfostrad. Tyckte inte att jag kunde säga att: Min pappa har sagt att jag INTE får prata med fula gubbar. Men hans buss gick 14 & min 14.05 så 5 min utan denna gubbe fick jag iaf.
På väg hem på bussen satt de en tant brevid mej,fast på ett annat säte..ja ni fattar, Hon,Hon kunde snarka hon. Med munnen på vid gavel drog hon timmerstockar så de nästan blev lufttomt inne i bussen vid varje inandning. Tur att jag skulle kliva av i Björkå...tänk på de stackare som ska åka till Ö-sund,för dit skulle hon.

Nu sitter jag & väntar på att grabbsen ska komma hem,är hungrig som en tok. Lax & broccoli för mej & lax med potmos till hårdingarna...eller vad man nu ska kalla dom??!!

Hade tänkt ge mej ut på en prom men nu visar kvicksilvret på 23.8 minus,så jag stannar inne & hoppas kvällen blir varm,rolig & utan massa gnäll. Erik har varit vaken sen halv 6 idag,de är han inte van vid. Får se hur länge han orkar vara vaken ikväll....hoppas på länge,så han sover länge imorgon. De visar sej.

Ses

Inga kommentarer: