Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 24 mars 2010

Här igen

Ja,ibland är man duktig att uppdatera bloggen....ibland kan de gå hela 2 dagar innan de händer oxå.
Jaja,som vanligt har jag jobbat idag. Nya varor & ytterligare 1000 miljoner galgar att torka av.
Men de går ju de oxå.
Efter jobbet va de snabba ryck hem,så snabba ryck att jag körde lite för fort överallt. Bara man håller sej på vägen & djuren håller sej på sidan av vägen så kommer man ju dit man ska.
Hämtade Erik,in på affären & handla lite saker inför bakbeställningen,sen vidare till vårat hus. Gillar verkligen vårat hus,de är nästan mitt drömhus faktiskt. De skulle bara ha varit en herrgård med pelargonier i fönsten bara.
Började med den extremt svårlagade maten Felix Pyttipanna med Stekt ägg,rödbetor & ketchup.
HATAR att steka ägg,det sprätter & går bara sönder när jag ska göra det. Så de slutade med att stekpannan fick sej en flygtur över ägorna ute,så någonstans mellan huset & bilparkeringen ligger det en stekpanna i Tefflon & skämms. Tommy fick ta över som vanligt när jag drabbas av ilskan över att inte klara av en sån simpel sak som att steka ägg.
Grabbarna pös iväg på barngympan & jag tog tag i beställningen som ska vara klar tills på fredag. Så nu är Kolakakorna & Drömmarna klara & degen till Bondkakorna i kylen,men dom gräddar jag imorronbitti när jag vaknat. Då ska jag även göra Snoddas & Bullar. Sen är de klart.

Imorron är jag & Erik ledig,så då ska jag baka klart & sen ska vi bege oss till stan & till Emma & Linus. Barna ska leka lite & vi vuxna surra.
Ska även försöka hinna med en sväng ut oxå,när måtten & vågen börjar visa på bra siffror,blir de ju mersmak...

Näe,nu ska jag ta & dricka lite te & sen blir de sussa av.

ses

Inga kommentarer: