Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 7 mars 2010

Succé....

.....Ja,böckerna alltså...Bamseböckerna till Erik. Han blev överlycklig & berättade att han alltid önskat sej dessa. Ööhh,jassåru sist jag hörde nåt han önskade sej så va de nå leksaker som han hittade i nån Traktortidning hemma hos farmor & farfar.....för 4000 Euro eller nåt sånt.
Men att han blev glad för böckerna vart jag väldigt glad för.
Tv.n startade han inte förrän 18.30 nångång igårkväll. Direkt efter att han käkat middag satte han sej på golvet i köket & kollade igenom alla böckerna Flera ggr. Annars så drar han direkt in till Tv-rummet & sen är han okontaktbar..
Igårkväll fick Tommy börja läsa för honom & imorse när han vaknade vid 7 så hämtade han samma bok så Tommy kunde fortsätta där dom slutade igårkväll.
Så vi fick ligga i sängen iaf till halv8-8 nånting.
Sen va de frukostdax....mmm,lätt att göra frukost när de inte finns bröd,mjölk eller nåt pålägg hemma. Men vi lyckades skrapa ihop 3 temuggar,några Roast´n Toast bröd...de bitar som alltid blir kvar,alltså ändarna,ägg & så hittade jag 2 halva hårdbröd mackor i en låda. Nöteligt så säg.
Men hyffsat mätt blev vi ju iaf.
Så idag blir de handling så vi klarar oss nåra dagar igen.
Idag chockade Erik oss oxå...med att säga SkitJävel till Tommy..för han fick inte titta på tv.n. Hallå,du är 4 du ska inte kunna säga sånna saker. Han åkte till "skammtrappen" en sväng & sen pep han upp till sitt rum & surade en stund.

Nu ska jag duscha & sen fara till stan för att handla...suck.

ses

Inga kommentarer: