Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 10 mars 2010

Själv

Idag har jag jobbat för 3dje gången själv i butiken....Status. Känns ju väldigt bra att dom litar på mej iaf & de lyfter ju en oxå. Är kanske inte så värdelös ändå...kan bara jag vill.!!!
Men nu har jag ont i fötterna,ryggen & är slut i huvudet. Hade så mycket folk så jag har inte ens fått i mej nån lunch,vilket inte är bra nu när jag försöker gå ner i vikt & äta på regelbundna måltider. 14.30 satte jag mej några min & tryckte i mej en smörgås & drack lite vatten...men de är så de ska vara,mycket folk...synd bara att Rean är kvar,den drar.

Imorron är jag ledig & ska bara mysas med lilleman & varva de med bakning...har en beställning på 60 bullar,60 drömmar & 60 biskvier tills på Lördag. Men de ska nog gå bra det med. Har nyss skållat mandel & ska bara torka dom lite sen ska jag mala dom & göra botten iaf ikväll,kanske göra klart dom helt. Skulle ju vara ganska skönt att ha en kaksort borta iaf.
Så har man bara bullarna & drömmarna kvar imorron.
Tänkte att jag skulle göra bullar när jag kom hem,men sluta 15 & hämta Erik på dagis 16 & så skulle ju potatisen skalas & middagen göras...så jag gav blanka fan i att göra nån deg,skulle ju inte få komma i säng i första taget då ju. De ska ju jäsas 2 gånger,bakas ut & gräddas,sen ska dom ju svalna oxå....näe,då är de bättre att man gör kakor idag & bullar imorron.

Erik har iaf gett mej massa skratt imorse....barn är så roliga ibland.
Han har så mycket funderingar så de är inte klokt...
Erik:Mamma,jag har 2 hjärnor..
Jag:Näe,du har väl bara en..eller??
Erik:Men mamma,min hjärna har oxå en hjärna..

Erik:Om de kliar i näsan,då måste man klia..Stoppar i ett finger så långt in i näsan att han måste har känt sina 2 hjärnor.
Tommy:Men man gör inte så vid matbordet...
Erik:Tar ut fingret ur näsan & säger:...... Sen torkar man på byxorna...
Urk,ibland är dom äckliga oxå..Men jag Älskar honom ändå..min lilla stjärthalva.

Imorron hoppas jag på lite sovmorron iaf.

Nu måste jag återgå till att mala sönder mandeln & göra klart botten till Biskvierna...vill komma i säng ikväll,inte imorron.

ses

Inga kommentarer: