Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 30 mars 2010

Nyfrippad

Nu har man en ny frilla oxå,rätt nöjd blev jag. Men som vanligt när jag klipper mej så måste jag sedan färga håret. Fick höra en intressant (i mina öron iaf) sak om mitt hår oxå,eftersom jag är rödblond egentligen (tro det eller ej) så har jag tjockare hårstrån än andra...Ja,alltså inte bara jag utan alla som går åt de röda/oranga hållet. Till å med de som har affrokrull har tunnare hårstrån än vi med röd/oranget hår.
Kom fram till att de är därför min rakhyvel alltid är slö...för grova hårstrån gäller inte bara för huvudet utan de är resten av kroppen oxå. Intressant va??
Många tycker ju att de är så skönt när någon håller på med håret,men de gillar inte jag. Sitter på helspänn & bara väntar på att örsnibben ska dimpa i golvet. Men de absolut värsta är ju när dom kommer med hårtrimmern & ska köra den i nacken,inte för att jag är rädd att nacken ska dimpa i golvet,utan för att de är så jävla obehagligt. Men då är de ju lätt att ta bort håret i nacken för de reser sej å de grövsta..haha,fattar ni?? Nja,gå till frissan är ingen direkt höjdare i mina ögon. Men efter att man plågat sej igenom de så går man ju därifrån som en ny människa & de gillar jag.
Men som sagt så måste jag köpa ny färg igen,men den här gången kanske jag ska göra nåt helt galet med hårfärgen..får se om jag vågar.

Tommy såg ju som vanligt inte att jag gjort nåt utan de va Erik som berättade att jag klippt mej. De ni,en son som är så uppmärksam måste ju förhoppningsvis bli mer smart än mamma.
Tommy va iaf snäll & for till stan för att tanka min bil ikväll,men med mitt kort. Kan ju inte tanka någon annanstans än på Remsle. En liten fixidé jag fått.
För på större mackar ska man trycka in i vilken Pump bensinen ska komma ur,vilket oktantal & massa andra krångligheter...har jag iaf fått för mej.
Men jag ha iaf lärt mej när & vart tanklampan kommer att börja lysa & sen hur långt jag tar mej (för de mesta) med lysande lampa...Tommy kan ju på ett ungefär säga hur lång tid de kommer att ta upp till Haparanda exempel när jag frågar honom om det & nu kan jag säga hur långt vi kan köra innan tanklampan lyser i min bil & om de är bäst att tanka innan eller efter att vi varit till Graninge för att äta med mamma. Nu blev de rörigt va??
Bara för att jag skrev de här så kommer jag säkert stå någonstans mellan Grätnäs & Gålsjö med soppatorsk & ingen mottagning på mobilen.

Nu ska jag dricka upp mitt te & sen knalla i säng,bara för att man tappat en timme i söndags så går jag med en ständig krater i hela ansiktet & sömniga ögon.

ses

Inga kommentarer: