Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 6 mars 2010

Virrpanna

Nu efter middagen så upptäckte jag att vi inte hade nånting att äta hemma till frukost imorron. Va väldigt duktig att skriva ner allt vi skulle köpa,lade lappen i väskan & tog såklart väskan & drog till stan.
Väl på parkeringen på affären så brukar jag ha för vana att kolla så jag har börs & kort i den. Börsen hade jag,men Inget kort. Vafan?? Handlade ju med det i Ö-vik.
Vänder bokstavligt talat upp & ner på både bil & väska...gissa om att jag är stark eftersom jag kunde vända hela bilen upp & ner.
Men inget kort..Paniken Arvid!!!!
Ringer till Tommy som såklart kolla runt här hemma,utan minsta resultat.
Får åka hem i ogjort ärende. Sliter håret, svär & är allmänt förbannad över mej själv.
När ska jag lära mej att ha ordning på sakerna.
Parkerar på infarten våran & får bara för mej att kolla under mattan...Pedalmattan eller vad den heter. Vad ligger inte där dåå?? jooooo,såklart va de kortet. Hur kunde den vara där??
Hade den legat PÅ mattan hade jag inte sagt nåt,men UNDER,hur gick de till??
De va iaf skönt att de är hittat...nackdelen är ju att man måste till stan imorron för att handla...& tanka.
Märks att de börjar bli Vår...de går lite väl fort nu efter vägen. Dessutom börjar man känna till varenda litet gupp & varenda liten kurva...
Så tankning är ett måste & sen lite lättare gasfot.

Nu ska jag vara lite Social med Gubben...vi har ju inte träffats på ett tag nu.

ses

Inga kommentarer: