Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 1 mars 2010

Jävla morron..

Den här dagen hade ju kunnat börja bra mycket bättre än; Du gumman,du får nog äta frukost före duschninge... Sen va min dag förstörd.
Karln jag bor med hade inte eldat igårkväll. Vilket är lika med En Dödssynd i detta hushåll.
Jag har mina rutiner & har väldigt svårt när rutiner rubbas,vilket de iofs ofta gör i mitt liv. Men men...
Min vanliga Morgonrutin:
Jag väcks av mobilen 06.30,snoozar 10 min & kliver upp på rangliga ben & går in i duschen. De är i duschen jag vaknar till liv. Duschar klart på säkert 20 min & sen fixar jag håret innan de hinner självtorka,för då har mitt hår eget liv & de vill jag inte att de ska ha. Samtidigt som jag duschar & fixar håret skriker jag till Erik att klä på sej ungefär 30 ggr/15 min. Sliter på mej några kläder som inte ser allt för uppseendeväckande ut & springer ner,slänger in en mugg med vatten i Micron & startar datorn. Ger Erik den frukost han vill ha samtidigt som jag springer runt & plockar ihop alla sminksaker som jag ska ha för dagen. Dricker mitt te & en macka eller 2 samtidigt som jag Makeuppar mej. Bluppar runt bland Bloggar & in på Fb allt medans jag tjatar på Erik att äta...han glömmer de så lätt. När han ätit upp är Kl 8 & då börjar nästa tjatande på honom,alltså att han måste ta på sej overollen & skor,mössa,handskar. Borstar gaddarna samtidigt som man snör på sej skorna & rättar till peruken. Springer ut till bilen & sen iväg de bär.

Denna morron blev annorlunda:
Väckaren ringer 6.30 & Tommy smiter ner...Hmmm,undra varför. Snoozar 10 min. Gumman,du får nog äta frukost innan duschningen....Meeeen va faaaaaannnnn. Surar i sängen tills 7. Drar på mej morronrocken & går ner. Grinig som fan. Dricker mitt te som inte smakar lika bra som de gör EFTER att man duschat. Äter 3 hårdbrödsmackor i ren protest. Allt medans jag muttrar ve & förbannelse för att jag inte får duscha. Går upp,fortfarande inte vaken. Känner på duschvattnet & konstaterar att de inte kommer att gå att duscha till morronen. Stoppar huvudet i duschstrålen & hoppas på att de ska väcka mina trötta grå celler till liv iaf,men inte det inte.
Tvättar ansiktet & känner mej ofräch som inte duschat. Gör nästan inget åt håret,varför?? Jo,dagen är ju ändå förstörd. Sminkar mej & upptäcker att jag är väldigt sen...
Gör de sista piffet & springer ut till bilen...
Bara för att de inte fanns nåt varmvatten idag så har jag varit trött hela dagen,blev sen till jobbet & har tåbira.

Ja,de va min dag de. Ikväll ska jag gå ut & gå en sväng hade jag tänkt. Sen ska jag DUSCHA!!!!!
För din egen skull Per Erik Tommy Stattin så hoppas jag att du har eldat hela dagen.

Erik har varit hemma med Tommy hela dagen eftersom dagis varit stängt. De verkar som om dom är nöjd med det. Erik har dragit på sej en fläskläpp efter närkontakt med en stol...nå mer har väl inte hänt tror jag.

Nu ska jag fixa maten....eller nu hörde jag att Tommy startade Elvispen så då är ju maten snart klar....ibland är han bra att ha.
Nu kanske ni undrar vad vi ska äta när han startar elvispen,vill ni inte veta så läs inte längre...
Hemstampestama,köttbullar & sås.

ses

Inga kommentarer: