Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 6 januari 2010

360

Jösses,jag har skrivit 360 inlägg nu...Allt i en väldans blandad kompott. Trodde att de skulle bli som alla andra "projekt" jag dragit igång....att jag lessnar efter en stund. Men idag ska jag öppna skumpan & fira att jag skrivit 360 inlägg. Eller okej,jag va kanske lite ironisk...

Idag har jag haft sovmorgon....eller vaknade egentligen 7 när Erik kom till oss. Han va fortfarande trött,men vi hade somnat med Tv.n på...& när Erik då kom in så va de såklart Scobidoo (stavas)i Tv-rutan. Så då gick jag ner & fixade lite fika på säng. Så vi mös uppe imorse. De va liksom 15 grader i köket när jag kom ner, så jag äta-frukost-i-köket vägrade. Sen efter de så somnade jag om & vaknade halv 10. Skönt värre va de.
Sen efter den rätta frukosten va intagen,så körde jag upp hela familjen på Övervåningen för att starta Expediton:Hitta sovrumsgolvet. Delade ut order till höger & vänster.... Ett tag såg de ut som om vi skulle misslyckas eftersom de blev Kuddkrig i våran säng,men efter att det Pingat till i huvudet på mej efter ett tag,så blev ordningen åter militärisk. Erik förpassades in i sitt sovrum med ett enda uppdrag...att plocka ihop sina leksaker,innan jag kom med dammsugaren. Tommy fick vika tvätt,medans han samtidigt fick springa runt med skruvdragaren i högsta hugg för att skruva upp nån tavla här & nån klädhängare där...Medans grabbarna gjorde det så fick jag helt plötsligt för mej att rensa upp lite i en av mina garderober. Inte så smart tänkt eftersom hela sängen redan va täckt med ovikt rentvätt. Men sån är ju jag. När de va klart så dammsög jag hela övervåningen. Erik hade varit duktig att plocka ihop sina grejor oxå,så jag slapp "dammsuga" upp dom.
Efter att de va klart kände man sej ganska nöjd faktiskt. Vädrar gör jag oxå nu..de är så varmt uppe så att öppna ett fönster i sovrummet gör varken till eller från.
Sen började nästa Projekt. Projekt: Utgång. De är inte det lättaste att få Erik att vilja gå ut. Han vägrar,de är krig & man är genomsvettig. Men när han väl kommer ut så är de samma visa fast tvärtom när vi ska in...han vägrar,de är krig & man är genomsvettig innan man kommer in istället. Samma visa idag oxå. Vi gick en lite sväng med Erik på Bobben & sen va i en backe på andra sidan vägen & åkte lite & busade i snön.
Jag kör som en Bobtjuv... Jorå de är min son de =)
När vi väl kom in & Erik hade lugnat ner sej,så kokade vi lite Te & hamnade i soffan framför På andra sidan häcken oxå en väldigt bra film.

Nu är de väl dax att börja med maten...vilken idag består av Kassler,potatis & sås,men jag äter väl som vanligt broccoli istället för Potatis.
Ska försöka hitta en barnvakt tills imorgon oxå...annars får han vara på dagis.

ses

1 kommentar:

Nina sa...

Hur har du kunnat varit ute....... är de inte kallt hos er? I morse var det 30 grader här. Fy för den lede. Vi har varit inne hela dan och kollat skidor. Hörs sen