Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 10 januari 2010

Frosseri

Idag har jag ju som sagt bakat Solskensbullar & Hallon/Blåbärsgrottor.
Ni ska bara veta hur gott de va....Visserligen är inte allt uppätet såklart,så välkomna att titta in på en fika om ni vill =)
Farmor,farfar & Tomas va här på besök...så då passade ju bull & kakbak bra. Fikade & surrade som vanligt.
Sen när dom for så tvingade vi på Erik utekläder & begav oss ut på en skotertur. Nu snackar vi inte skoterleder utan vi snackar Kostigar som va trampad av 1000 kor..typ.
Jag & Erik höll i oss för glatta livet...eller egentligen va de jag som höll i både mej & Erik samtidigt eftersom Erik va så påbyllsad att han knappt kunde röra sej.
Så imorgon har jag nog träningsvärk i hela kroppen skulle jag tro.
När vi väl kom hem så va ju såklart Erik blåfrusen om både fötter & händer. Nån som har nåt bra förslag vart man kan köpa riktigt bra barnhandskar till ett barn?? Han fryser om händerna hela tiden trots dubbla vantar & tummvantar. Helt omöjligt att vara ute med honom längre stunder eftersom han fryser direkt om händerna. Fötterna vet jag varför han fryser om,de beror på att hans mor & far inte köpt nya vinterskor åt honom i år. Dom är nog hyffsat lagom i tårna nu,så ett par nya vinterskor i större Stl så blir de inga mer frysta tår.
Medans grabbarna gick in till Tv.n så svidade jag om till Varselljacka & tunnare täckbyxor & gav mej ut på en promenad. En rask en blev de...äntligen har jag kommit iväg på första promenaden för iår. Nu hoppar jag på att benhinnor,hals & diskbråck håller sej på avstånd ett bra tag.... De är ju trors allt Strand 2010 snart.
De va så skönt,men lite väl kallt för min hals. Men nu ska detta inte stoppa mej,de är ju nästan Töväder ute nu.

Nu blir de duschen & sen middag..

ses

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg dig då du gick iväg på promenaden, jag svängade då mot björksjön;)
Köp hanskar med märket hestra, svin bra handskar tycker jag, lite dyrare men ack så bra. och Lova är sällan kall, ska investera ett par till Leo nu, för han är isande kall=(
Komihåg att gympan börjar i morgon!Jane