Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 3 januari 2010

Pizzabagare kanske??


Ja,kan ni gissa vad detta är...??!! Jamen såklart är de Calzone a´la Lisa.
Har väl ingen stor förhoppning på att bli en pizzabagare när jag blir stor iaf. Beror väl kanske mest på att jag vill ha så tunn deg att själva bakbordet lyser igenom degen som dessa blev lite underliga. Men goda blev dom iaf. En annan grej är att detta ska egentligen bli 8 små calzonisar,men vi tänkte ju att vi är ju bara 3 i detta hushåll & inga gäster va på ingång...så varför ska vi då göra 8,Bättre att göra 3 stora..Eller?? Jo,de är ju rätt tänkt,men tänk då även på att grädda dessa längre än angiven tid, ha stora tallrikar i närheten & kavla inte ut degen så förbannat mycket. Detta va middagen för igår,Lördag.
Igår va vi & firade Tomas...Helena,vi ska komma & fira dej oxå..snart. Då ville Erik stanna kvar i hos farmor & farfar i stan,visst visst. Hem vi for utan son. Ganska skönt. Fixade maten i lugn & ro. Erik kom & vi käkade i Tv-rummet igår faktiskt. De va ju Madagaskar 2 på Tv.n,de vill man ju inte missa. Sen bakade jag 75 bullar & sen slöade vi hela kvällen...
Idag for vi till Brorsan för att byta Julklappar med honom. Han fick en tröja av oss & vi fick pussel av honom. Erik fick ett Car´s pussel,Jag & Tommy fick nån slags hjärngympapussel. Roligt va de iaf. Sen kidnappade Brorsan Erik & dom stack till Graninge,medans vi for hem. Så jag sitter här med en värkande axel & skuldra,medans Tommy är ute & kör in ved.
Ska snart börja med maten, vi får middagsgäst/er idag. Brorsan ska komma,Hanna vet jag inte.
Ja,så har våran helg sett ut iaf...Lugn & skön & min hals gör inte ont idag. Men däremot gör ju axeln & skuldran det...vet inte varför,men jag misstänker en inflamation. Tommy får smörja med Zoon & jag hoppas de går över.
ses

Inga kommentarer: