Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 28 januari 2010

4-åring in the Hus

Japp idag fyller Karl ERIK Stattin 4 år. Så han har namnsdag & födelsedag samma dag. Praktiskt & smart av oss föräldrar att komma på det. Egentligen va de redan planerat att han skulle heta just Karl,efter min pappa,i andra namn. Att han dessutom föddes på Karldagen va ju rätt oplanerat. Eftersom denna lilla prupp va planerad till den 19/1-06 egentligen,men han behagade ju inte att titta ut förrän den 28/1...
Men idag fyller han 4 år & är dessutom med i Tidningen TÅ. Han blev överlycklig av att se sej själv i tidningen..
Nu väntar han på att Mormor ska komma,men hon kommer inte förrän imorgon med bussen. Lite svårt att förklar för honom bara.

Febern igår gjorde mej rädd. Han kom till mej & va gnällig,rödblossig på hela kroppen & blank på ögonen. De va nångång på Em.
Tog tempen & den visade på 39.9...De blev jag inte rädd för. Men sen började han med att han hade så ont i huvudet,kisade med ögonen & fick ont i nacken & kunde inte vrida huvudet.
I med Alvedon. Men de gedde inte med sej.
Fick Flashback från när brorsan höll på att dö i Hjärnhinneinflamation. Jag Googlade på Hjärnhinneinflamation & de ska man ju inte göra...för nu hade han ju verkligen hjärnhinneinflamation...
Men efter några oroliga timmar så verkade nackvärken ge med sej & efter ytterligare några minuter sprang han runt som en antiloop på Speed. Så de kan ju inte ha varit det iaf.
Pratade med mamma på kvällen & berättade hur de hade varit på dagen & då sa hon att de inte hade hjälpt med alvedon eller nåt sånt.
Men såklart blir man orolig...& jag är ju väldigt oroligt lagd.

Nu ska vi ut & skotta snö. De gjorde Tommy en stund igår,men inte allt. Så nu får man spänna musklerna & ta reda på de som vart kvar & de nya som kom igårkväll/natt.

ses

Inga kommentarer: