Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 16 januari 2010

Träningsvärk

Har träningsvärk idag. Den där Zumban va inte att leka med. Men ack så kul.
När jag skrivit klart igår så gjorde jag ett nytt försök till att röra mej i nåt som skulle likna dans.
Men ska jag vara helt ärlig så kommer jag aldrig att göra de när någon ser på. Tyckte de va nog pinsamt när alla min jag försökte oss på de här.
Svettig & slut blev jag & skrattade gjorde jag så de ser jag som en positiv grej.
Ska köra dessa DVDer i SlowMotion hädanefter iaf,då kanske man hänger med lite bättre oxå, för de gick väldigt snabbt. Så man ska ju ta små små steg,tänkte att de passar ju mej utmärkt eftersom jag inte kan går så fort,men mina steg va ju tydligen till & med förstora. Så när dom gått 3 steg åt sidan så va jag på mitt första steg...jaja,man lär sej så småning om.
Det jag stör mej på är att de är så äckligt små & smala människor som är "ledare",kände man sej inte tjock & osmidig innan så gör man de efter ett sånt här pass. Självkänslakrossare är va det är.
Men nu ska snart Tommy iväg till stan & Erik är fortfarande i Graninge så då ska jag på den där skiten igen. Men har lite svårt att hitta takten i Salsa,Reggaeton,African beats & Samba. Fan, jag kan inte hitta takten i Torgny Melins ens.

Igår så va vi ju som sagt barnfri-på Eriks begäran for han till mormor & morfar. Behövde semester sa han. Så vi gjorde ju som alla andra föräldrar som blir barnfri av någon anledning... alltså dog av i soffan, framför Barnaskrik & jäkelskap tror jag de va.
Pratade med mamma i morse för att höra hur de gått i natt & de va ju inte några problem alls. Han hade inte ens tid att prata. Får se om han vill hem idag eller om han tar ytterligare en semesterdag från oss.
De är rätt skönt att va barn & kattfri men man saknar dom små liven.
Oftast när Erik är borta så är man ju bakis halva dagen & sen hämtar man honom,men inte idag. Idag tvingade Tommy mej att hjälpa honom med att hämta in ved. Dessutom gatt han kliva upp 06.22 & gå på toa & sen starta Tv.n i sovrummet. Sen kunde ju inte jag sova vidare heller. Så då låg vi i sängen & tittade på Brittiska biljakter på Tv4 fakta..tror jag.
Då saknade jag den lilla iskalla gorumpan med dom iskalla fötterna som bökar runt i sängen & kattens eviga spinnande & vilda jakt efter våra tår under täcket.


Nu är huset tomt...så nu ska vi vicka höfter & vricka fötter.

Inga kommentarer: