Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 2 januari 2010

Nyårslöften

Är ni sånna som ger nyårslöften???
Det är jag,men jag avger bara tysta...har lärt mej att inte blanda in flera personer & verkligen inte när man är onykter. Men i år har jag inte gett några löften alls. Blir bara besviken på mej själv när jag inte klarar av dom....eftersom jag ställer så fruktansvärt stora krav på mej själv,fast jag egentligen inte känner för att göra det..Ja,de är Alla mina Jag som vill så mycket.
Går ut stenhårt med mina nyårslöften om de så är att Gå ner i vikt,sluta snusa,blir en bättre mamma,sluta äta godis...ja allt sånt man säger att man ska endra sluta med eller bli bättre på. Men vad händer,jo jag hamnar ju såklart i nån slags svacka efter en tid & då ger jag upp.
Vägen ska vara raksträcka,utan minsta hinder....enligt mej. Men egentligen är de ju hindren nåt man ska övervinna,inte låsa fast sej vid. Men möter jag ett minsta lilla hinder efter denna väg,typ en gubbe med keps,farthinder eller korsning...ja,då måste jag ju växla ner & då tappar jag så lätt farten. Jag accelerar ju som en pormask. Men får jag väl upp farten,då blåser jag på i 200 knyck utan att tänka på dom jag kör över eller de som försöker hjälpa mej på vägen.. Då är de endast min raksträcka som räknas. Men så tittar man kanske i backspegeln & så måste man bromsa sej....Tänka först är inte min starka sida,göra först tänka sen är mer jag.
Låter detta vimsigt?? Jaooo,de är de...Mitt liv är som Autobahn,men ibland svänger man fel & hamnar på E4:an i Sundsvall med Snökaos...då går de inte lika fort längre.
Ja,nu blev ni ännu mer förvirrade över mej skulle jag tro....Men ni kan nog inte vara mer förvirrad än jag själv.

Nu ska jag grädda massa bullar...beställningarna trillar in lite då & då...And I like it.

ses

Inga kommentarer: