Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 26 januari 2010

Har sagt det förut....

& jag säger det igen. Vaför ska barnsagor & barnsånger vara så hemska??!!??
Inte konstigt att barn får mardrömmar heller.
Inte ens NallePuh är fri från detta....
Nu är Erik väldigt rädd att Heffaklumpar & Tesslor ska komma ut ur garderoben & fram under sängen. Har försökt att förklara för honom att de enda monster i detta hus är han själv...
Näe då,har förklarat för honom att de enda som bor här de är Han,mamma,pappa & Nisse. De finns inga andra & de kommer aldrig komma ut nån ur garderoben eller under sängen. Men han är rädd ändå...
Igårkväll började han berätta om allt han va rädd för...Spindlar,Myror,Humlor & Myggbett. Ja,myggbett är ju mycket att vara rädd för...eller??
Men dessa rädslor kommer ju från dagis,hans mamma & andra i omgivningen som påverkar honom. Nu är de ju inte så att jag skyller på andra,utan de hör ju åldern till. Barn snappar ju upp andras fobier & utvecklar dom till sina egna fobier.
Jag kan ju inte säga till honom att spindlar inte är farliga t ex,jag håller ju på att dö när jag ser en..& de vet han ju om. Skriker ju som en stucken Gris efter Tommy...som är rädd för dessa kryp oxå. Att vara rädd för spindlar har jag efter Min mamma,som oxå är Livrädd för dessa ohyggligt vidriga djur...
Man för ju verkligen över sina rädslor på barnen & de är ju inget man kan göra nåt åt heller. Är man rädd så är man...
Önskar jag va en hårding,utan fobier,rädslor & tvångstankar...Men nu är de som de är & de är bara att gilla läget.

Nu är de natta för mej,ska ju upp tidigt imorgon för att fara till Ö-vik igen. Hoppas jag kommer fram & hem oxå,har ju hört att de är Klass2 varning på vädret. Men jag har sagt att träffar jag på stillastående fordon efter vägen så tänker jag inte åka vidare,utan då vänder jag hem. Jag menar,efter denna slinger krok väg med en massa backar,kurvor & tungtrafik tänker inte jag riskera bilen eller livhanken...jag är rädd om mitt Liv nu!!!
E4.an lär väl inte heller vara att leka med misstänker jag,visst kanske jag tar mej dit,men hem då...?? då lär de väl vara änn värre med mörker & snörök.
Hör ni, KatastrofLisa är i farten Big Time ikväll=) bäst att gå till sängs innan jag kommer på massa mer katastrofer att skriva om....

på återseende & godnatt

Inga kommentarer: