Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 19 januari 2010

Fortfarande

Vi har fortfarande en snorunge här hemma. Tommy fick vara hemma med honom igår,så att jag kunde fara till Ö-vik för att "jobba".
Jisses va ovant det kändes. Att inte behöva svara på larm,upprepa 15 ggr på en minut vad klockan är & inte känna sån stress.
De va ju första dagen igår på arbetspraktikplatsen vilket va jättekul. Gick mest runt & såg förvirrad ut,men förhoppningsvis reder det ut sej så småning om. Tar väl en stund innan man kommer in i det hela.
Det jobbiga är väl Pendlingen,men de är ju rätt skönt att köra bil så de kommer jag säkert överleva. Men det helt ultimata vore ju om man fick tag på nån billig lgh eller om nån hyr ut en stuga eller så...Så man iaf slapp pendla varje dag.

Erik är väl piggare idag,men fortfarande skitsnorig & hostar bara slemm. Det är ju tur iaf att han inte torrhostar,de är ju ännu jobbigare. Så jag hoppas jag kan fara på jobbet i morgon & kunna lämna honom på dagis. Men´jag är en sån som inte vill lämna Erik på dagis när han är jättesnorig & hostig...tycker inte att det känns rätt varken mot Erik eller de andra barnen som ska vara upp i honom. De är ju inget annat fel på honom,febern har ju lagt sej tror jag...har inte kollat sen Söndan.
Inatt dråsade han ur sängen oxå. Hade precis somnat runt 00.00 när jag hörde världens bra från Eriks rum & sen ett hjärtskärande skrik. Men han blev mest rädd skulle jag tro.
Han har fortfarande ont i bröstet sen i natt,så han måste ha landat på magen eller nåt sånt.
Så både jag & Erik har trängts under samma täcke. Funderar allvarligt om man ska skaffa ett dubbeltäcke till våran säng,då har jag & Erik nåt att trängas under iaf. Nu slåss vi mest om täcket tycker jag. Endra ligger han ihoplurad som en kåldolme eller så gör jag det...
Jag vet ju att Tommy inte vill ligga under samma täcke som jag,han har ett mycket tunnare täcke än jag dessutom.

Guuud håller på att somna där jag sitter,är så förbannat trött idag. Känns att de blivit dåligt sovet flera nätter nu.

-2 kg har jag nu gått ner förresten. Sen förra helgen. Får länna mej nöjd & de är jag faktiskt.

Inga kommentarer: