Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 8 januari 2010

Shopping

Igår trotsade jag kylan & packade in sonen i bil för att bege mej hemifrån. Väggarna krympte & jag hade panik av att se allt hemma.
Släppte av Erik uppe hos sin Gudmor. På Gåstjärnsberget va de 33 minus,tänkte att nu blir de inte värre....
Men så kom jag till Bruket...där va de värre. 35 minus,myggfritt & snö.
Efter att ha hällt i oss en kopp kaffe så begav vi oss mot Birsta. Är man desperat så är man.
Men vi körde ju mot värmen,de va ju bara strax över 20 minus där när vi kom fram. Så sprang vi runt på massa affärer. Va väldigt lite folk i farten igår,förstår inte varför....
Hittade en kjol & en tröja på Rea...taget. Sen köpte jag flytljus inne på IKEA...10 st för 10 kr,billigt & bra tyckte jag & tog 2förpackningar,när vi kom till Fyndhörnan så låg de en sån förpackning där oxå...19 kr för precis likadana ljus..hur tänkte dom nu?? Gick till kassan & fick betala 18kr..för båda. Snacka om förvirring.
Blev väl inte så mycket köpt för mej iaf...dels dåligt med pengar & så saknades de där shoppingsuget..hur nu de gick till?!?! Men de va bra skönt att komma ut lite & se nåt annat än dessa väggar. MEn de va väl lite i kallaste laget att fara...men vi kom dit & vi kom hem,vad mer kan man begära?
Men när vi kom tillbaka till Graninge vid 22-tiden va jag ganska trött & mätt på både mat & folk. Så de va bara att packa in mina kassar i bilen & bege mej i nästan 36 graders kyla hemmåt. Allt gick så segt,nästan som de skulle varit sirap i hela bilen. Men jag tog mej hem fast bilen inte ville göra mer än 90 där de va som varmast(??) 28-29 grader kan man kanske inte kalla varmt.
Kom hem till ett sovande hus eller sambon va vaken...nästan.
Somnade inte såklart inte på en gång,utan jag gatt ju såklart ligga vaken några timmar innan jag kom till ro & somnade.
Sov till 8.30 när Erik kom in till mej med iskalla fötter. Så berättade han om sin dag med Miriam. Dom hade tydligen haft väldigt roligt & gjort pannkaka som va röd,grön & blå..plättar. De är tur att han har sin gudmor som har barnasinnet kvar iaf..Så de första han frågade mej när jag vaknat till Liv de va om han fick fara dit igen. Jo, mamma har saknat dej oxå...

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. De är 27.8 ute & 15 grader inne....inte mänskligt att vara nånstans faktiskt. Men de hindrar ju inte Erik att springa runt i kalsonger & pyjamaströja dessutom barfota...knäppa barn. Tror jag ska baka lite så man kan starta ugnen då blir de ju lite varmt inne.

ses

1 kommentar:

Nina sa...

Igår sas det att det skulle bli varmare idag.... Ha ha. 36 i morse ute och 15,6 inne. I Sundsvall 24,5 Tur vi åkte igår....
Slut som en tok är man. Stens kommentar när jag packat upp var: Är de allt de där. Köpte du inge mera.... Ja,ja. Aldrig att man gör rätt. Ena gången har man handlat för mycket och andra för lite.... Att man aldrig lär sig. Fast jag håller med. Det fanns ingen direkt shopping lust, mest bara lust till att komma bort. Oliver och rock finns kvar här. Kram