Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 14 januari 2010

Men Jisses

Dessa 2 jobbnätter har inte varit att leka med inte.
Första natten blev de massa larm ute & inne..de va allt från någon som ramlat till Gallproblem till benvärk. Kl halv 5 första morgonen fick vi larm på ena sidan Graninge medans jag är hos den personen ringer min kollega & säger att vi fått larm på den andra sidan Graninge...Men dit kan inte jag åka,eftersom dom har hund & jag gillar inte hundar som jag inte känner & del för att jag helt enkelt inte hittar dit. Så de va bara att skynda sej så gott de gick hos den person jag va hos & gasa till Graningebyn för att mötas i dörren.
Dessutom kan vi inte ta några duschar när vi är själva...eftersom då finns de ingen som kan ta de övriga larmen. Blir fruktansvärt besvärligt när de är 2 vikarier som inte har jobbat så mycket på natten den sista tiden oxå. Men vi klarade & 3 st va klara när vi for hem på Onsdagmorron.
Kan säga att jag sov fruktansvärt gott iaf...till 17 tiden ungefär.
När jag sen for till jobbet igen igårkväll tänkte jag att värre än natten innan kan de inte bli.....
Jo,tjenare. Såklart blir de det.
Jag gör tillsyn & hittar en person okontaktbar i sängen. Kl va då 23 nånting. Blodsockerfall.
De va ju bara för ambulansen att komma. Kl 1 va personen kontaktbar & kunde sitta upp. Skönt.
Men inte blir de lugnt för det. Nej då,då har ju vi massa & då menar jag MASSA städ att göra. Vid 3 sätter vi oss helt slut & skakis för man inte ätit nånting på hela kvällen/natten.
4 har vi en tillsyn ute. Halv 5 får jag larm ute på andrasidan Graninge,tillbaka halv 6 för att återigen åka samma väg engång till eftersom personen larmar igen,kvart i 6. När jag är hos den personen så får jag larm på Andrasidan Graninge igen. Men de är ju inte mycket man kan göra nåt åt när kl är Halv 7 & man är ungefär 6 mil åt fel håll. Tio minuter i 7 är jag tillbaka & då är de massa medeciner som ska delas ut som inte den stackars kollegan hunnit med att göra...
7 lämnar jag rapport & sen beger jag mej hemmåt. In till mamma för att hämta lite köttbitar & köttfärs (eftersom jag inte har en frysbox så får älgen bo hemma hos mamma & pappa under tiden) sen gasa hemmåt. I Strinne börjar tanklampan lysa som vanligt.
Somnar som en klubbad säl när jag kommer hem.
Sen när jag vaknat vid 12 så är de ju bara för mej att ringa till Tommy & fråga om reservdunk... Finns ju inte någon mack så långt ögat når här inte. Men som tur är finns de en skvätt i en dunk i garaget.
Hämtar lilleman som är supertrött,men ändå vill att Lova ska följa med hem....men den elaka mamman säger nej eftersom hans ögon är röda & trötta. Vilket va ett bra beslut för just nu ligger han på hallgolvet fullt påklädd & sover. Sötgöten min. Han somnade i Grillom.

Imorgon är de besiktning på sulan,ska in på AF & skriva på nåt papper & så ska vi köpa skor & vantar(tack för tipset om vantarna Jane) till Lilleman.

Men nu tror jag att jag ska försöka skaka liv i lilleman så att han kan gå till sängs i tid ikväll. Jag kommer då somna ovaggad iaf. Känns i hela kroppen att man jobbat,särskilt när man inte är van att jobba.

Sen måste jag ju skämmas lite oxå. Har helt missat katastrofen på Haiti(tror jag de va) typ det enda som egentligen har pratats om på radion.
Dessutom hörde jag att dom beställt för mycket Svininfluensavaccin till Sverige. För 1 miljar kronor har dom beställt & inte ens hälften gick åt. Vem får inte dåligt samvete då om inte jag... För om jag hade tagit vaccinet så hade de iaf varit en dos mindre för Vc att inte veta vad dom ska göra av de. (den där meningen blev lite konstig,men ni fattar va??!!)
Man hinner lyssna mycket på radion på natten nu för tiden när man bokstavligen bor i bilen.

Näe,väcka lilleman & sen vänta på att få börja med maten. Löksås,pärer & fläsk.

Inga kommentarer: