Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 5 januari 2010

Kyligt

Är så fruktansvärt less på kylan som är nu. Visst det är väldigt fina dagar & de vill man ju ta vara på,men de går inte att vara ute. Varken jag eller Erik är vidare värst kyltåliga.
Men idag tror jag iaf att vi ska försöka sticka näsan utanför dörren några minuter. -20 tycker jag är i kallaste laget,men man blir ju tokigt av att gå inne hela dagarna.
Städa bort Julen ska jag göra oxå,men de går ju bara på några minuter det...har ju inte så mycket julkraffs framme. Julgransbelysningen ska Tommy få ta ner,annars blir de väl bara en Rul av allt när jag är i farten. Inte har jag tålamod till att stoppa ner ljusen i kartong & dessutom i rätt ordning. Näe,jag gör som Ett päron till Farsa jag....alltså rulla ihop dom till ett fint nystan & sen sitter man nästa jul & försöker lista ut hur man hade rullat ihop slingan. Slutar väl med att man får köpa nytt.
Så därför är de Tommys uppgift idag när han kommer hem från jobbet.
Men allt annat får ryka idag....utom gardinerna. Är för tidigt att hänga upp Olivgröna gardiner & gardiner med tulpaner på. Kanske är en idé att köpa nya...
Fick sovmorgon i morse oxå...8.30 vaknade Erik. Sen låg vi kvar i sängen till 9.30 innan vi steg upp. Skönt. Men Erik va vaken tidigt i morse istället. Mellan 4 & 5 ungefär. Då va de surr,bus & möxning som gällde. Så va han törstig & mammas täcke dög inte,inte heller pappas...han skulle ha sitt egna Fräscha täcke...eller om han nu sa Fräsiga täcke lite osäker.
Själv har jag sovit som en kratta...värken i skuldran & axeln är väldigt jobbig. Kan inte vrida huvudet många Cm åt höger inte heller använda armen riktigt. Störigt värre.
Har jag ringt läkaren?? Näe,de kan ju gå över....

Igår tjänade jag lite pengar oxå. Hade ju bakat åt Gybo....men jag blev av med dom ungefär lika fort som jag fick dom. Va skyldig Tommy dom..Jaja,man får väl hoppas på nån mer beställning & förhoppningsvis så får jag behålla dessa pengar.

På Torsdag är de väl tänkt att jag & en vän ska till S-vall,men är de svinkallt så bangar jag ur.
Men samtidigt vill jag iväg nånstans,blir ju tokig av att bara se dessa väggar hela tiden.

jaja,nu ska Julen bort iaf.

1 kommentar:

Nina sa...

Självklart ska vi åka... kallt eller inte. Kom ihåg att det är varmt på affärerna.... värmen i bilen kommer fort. Jag måste också ut, dessa väggar har krympt väldigt mycket. Naglarna har klöst och mannen spyr jag på snart... närå, men nästan i allafall.
Kram