Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 20 januari 2010

Myror i kroppen

Ja,idag är jag som en Treåring med massa kryp i kroppen. Erik är fortfarande inte piggelin så de va ju bara för mej att stanna hemma idag igen. Självklart går barn före allt annat,men de är ju tråkigt att bara gå hemma & försöka få Erik att dricka,äta & ta det lugnt.
Vill ju inget hellre än att bara få jobba lite,träffa lite folk & dessutom känns de inget bra att börja Praktiken med att vara hemma.
Men men,nu är de ju så att man inte kan göra nåt åt sjukdomar & oförutsedda saker.
För tillfället känns huset som ett fängelse,väggarna kryper närmare & närmare...Panik.
Ringde Tommy idag & med gråten inte allt för långt bort bad jag honom vara hemma med Erik imorgon om han fortfarande hostar som han gör. För jag klarar inte av att titta på dessa väggar mer.
Jaja,nog med mitt ångest prat.

Erik sa iaf att han skulle bli frisk ikväll,klockan 7. De låter ju alldelens tokbra det=)
Har pratat med försäkringskassa idag oxå,helt sjuka köer dom har nu...fan,jag va nåt på 600 i kön. Men nu kan man ju iaf lämna Telenr så ringer dom upp & de har dom gjort nu. Så nu ska de inte vara några problem tror jag...

Gjorde Tekakor igårkväll så de finns lite bröd hemma igen. Började med degen vid 16-tiden. Så ska den ju jäsa ett tag,så vi käkade middag & sen glömde jag bort degen. Vi for till stan för att tanka min bil (otroligt,men sant) handlade lite bullar & kakor så for vi till svärisarna för att fika lite, sen på väg hem kom jag på att degen va på jäsning. Som tur va så hade det inte jäst över eller nåt sånt. Bakade ut dom & sen fick dom ligga till i morse. Meeen guuudd så gott.
Fast dom är ju som godast precis nybakade faktiskt. Med lite smör & ost på.

Nu ska jag kasta mej genom duschen & sen vänta på Peran & Matilda. Trevligt med lite vuxet sällskap oxå. Då håller sej väggarna lite mer på håll.
Har inte Zumbat nåt mer heller. Vägrar göra det när någon är hemma. Gå ska jag göra ikväll när Tommy kommit hem iaf,om de inte är för kallt. Måste smida vidare nu när de börjar röra sej till det bättre på vågen.
Skriver säkert mer sen.
Ses

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du köpt dvd:n???
Ta med och kom hit.
Jag är ju för det mesta solo...
Kram
Nina