Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 23 januari 2010

Städning

Idag är de städning som står på schemat,hela dagen till & med.
Blir ju faktiskt så att om man jobbar får man mer energi på nåt vis,då vet man att den helgen är jag ledig så då är de bara att ta tag i det. När man bara går hemma så tänker man:Städa,näe jag är ju hemma imorgon oxå.... Då blir de aldrig gjort,inte för mej iaf.
Började plocka redan igårkväll,men blev avbruten av Grannarna som kom med en Whiskyflaska & en dunk vin. Så vi surrade tills halv3-3 tiden. Trevligt värre. Tommy har ju jour hela helgen så han drog till Edsele (tror jag) igår efter middagen (som för övrigt va hur god som hellst,ska lägga in receptet) & kom inte hem förrän vid 22-23 nångång,så han höll oss sällskap en stund innan han gick till sängs....för de är så här,börjar de ringa redan på Fredag så brukar han få jobba hela helgen,men är de däremot lugnt på Fredag så brukar han inte behöva fara nånstans alls.
Erik är lite småsur över att han inte fick åka bärgare idag...för imorse så drog Tommy till Junsele (återigen tror jag det va dit han skulle) & Erik älskar ju att åka bärgare. Men vi hade precis vaknat,så de va ju inte att tänka på ens.

Erik blir snart 4 år!!! Blir helt svettig,undra just vart dessa år har tagit vägen?!! Helt sjukt är vad det är.
Nu har han börjat med en grej som jag inte gillar riktigt & som dessutom gör mej gråhårig.. Han kryper in i de konstigaste utrymmen & sen fastnar han. Under stolar,fotöljen hans & sånna ställen. Sen måste jag,den förvirrade mamman försöka lista ut hur man tar lös honom utan att han ska göra illa sej allt för mycket. Precis för bara några minuter sen fastnade han mellan armstödet & sitsen på sin fotölj...så ska man då försöka få lös honom från den. Knäppis är vad han är.
Annars håller Erik för fullt på med att fundera på sitt kalas. Tårtan ska vara ett Blått hjärta, de som ska bjudas är bara tjejer...Lova,Ida & Emmelie. Inga killar för dom blåser bara ut ljusen på tårtan...haha,dom är roliga dom små liven. Får se vart de slutar....de är roligt att planera.

Näe,bäst att börja städa så man blir klar idag....

ses

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja Lova ser framemot Eriks födelsedag=) vi får väl byta julklappen då oxå;) lite sen men men!Jane