Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 15 januari 2010

Typiskt

Igårkväll fick jag allergi helt plötsligt. Har ju så ont igen vid nacken & ner mot skulderbladet. Antar att de är en ordentlig nackspärr....eller nån slags inflamation. Är ju expert på att ställa diagnoser på mej själv,fast i slutändan så kanske inte alla dessa diagnoser stämmer så bra ändå.
Jaja,iaf satt jag i soffan med en vetekudde med lavendel i. Fick den av Nilla på Nyårsafton när dom kom till oss. Är väl inget fan av Lavendel,men de är avslappnande för kroppen sägs det.
Så jag sitter i soffan med denna rykande heta påse på det onda. När de helt plötsligt börjar klia i näsan,ögonen börjar rinna & bli röda & halsen kliar.
Min första tanke på denna diagnos är ju att jag håller på att bli sjuk...Hypokondriker som man tydligen är.
Men de va fel fel fel, Nilla har nämligen hästar & dessa djur är jag superallergisk emot. De kom jag på efter andra värmningen av påsen. Så de va ju bara att ta bort den påsen & sen hoppas på att de inte skulle svälla igen i halsen. Har ju inga allergimediciner förutom Bricanyl då,men jag skulle behövt både ögondroppar & nån slags nässpray/droppar.

Nu kan jag tillägga att jag tror de va hästarna som gjorde det,men jag har aldrig reagerat på Lavendel förut.
Så nu måste jag leta reda på min andra vetekudde,men den luktar ju havregrynsgröt när man värmer den....lavendelkudden luktar ju lite godare iaf.

Hade även tänkt att prova den här lavendelkudden i sängen.....alltså lavendel är ju avslappnande för kroppen & ska även fungera lugnande för de med ADHD. Så man slappnar av lättare & blir lugnare. Men nu är de ju så att jag inte tänker prova med denna kudde längre, lite läskigt att vakna upp & se ut som om man krökat i flera månader.
Men de finns ju andra lavendelgrejor man kan prova.

Idag är de besiktning på bilen,inhandling av skor till Lilleman & sen ska jag köra honom till Mormor & Morfar...han ville dit själv på lite semester. 3 dagar vill han vara borta,men jag packar bara för en....vill inte att han ska vara borta sååååå länge från mamma. Navelsträngen räcker inte så långt så länge.

jaja, ses

Inga kommentarer: