Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 24 november 2009

Barnfri

Hipp som happ blev vi barnfri ikväll. De hade jag inte räknat med när vi for till Graninge i morse.
Men Erik skulle inte med hem från mormor & morfar,han skulle stanna kvar. Visst får han de,men nu är de lite tomt här hemma. Man saknar inte kon förens båset är tomt heter de ju.
Iaf, idag har vi bakat Pepparkakor,eller jag har inte bakat en enda liten kaka what so ever. Stenvägrar baka pepparkakor de är sååååå tråkigt.
Men Erik tyckte de va kul,iaf ett tag. Han gjorde Bilar,hästar & pusselbitar för fulla muggar... Alltså mamma hade köpt 2 Mildaprodukter & då fick man 3 st kakformar. Men jag anser inte att pepparkaksformar ska ha former som bilar,pusselbitar & prinsessor.. Pepparkakor ska vara i form av hjärtan,gubbar,gummor,grisar & bockar...så de så.
Men medans Erik & mormor bakade så passade jag på att gå en sväng i de Graningskavägarna & skogarna. 60 min va jag nog borta alla gånger. Skönt men smärtsamt. Blir tossig på min smärtsamma benhinna.
Så imorgon ska jag få nya skor av mamma & pappa...bortskämd snorunge som man är.
Vi ska till S-vall imorgon,så då lovade pappa att han skulle köpa nya skor så jag slipper ha ont & kan fortsätta min viktresa neråt.
Så jag ska vara i Graninge kl 8.30 imorgon & sen far vi...
Hoppas hoppas jag har fått några småpengar tills dess. Snälla snälla A-kassan,ge mej pengarna.
Vet inte ens när dom betalar ut pengarna...är de den 25 eller 27.de?? nån som vet.

Ikväll blir de tidig kväll för mej känner jag.
Nu tjatar Tommy på mej att jag måste baka ut kakdegen som är i kylen,så de är väl bäst att... inte lyssna på honom,utan fortsätta med att bluppa runt här istället =) 3-års trotts kallas de för.

Hmm. Ja, måste nog sluta trottsa & lyssna på den gammle.
ses

Inga kommentarer: