Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 12 november 2009

Peppad

Jag känner mej peppad,nu ska jag verkligen klara av detta.
Idag är jag stark,kaxig & på hyffsat bra humör. Bäst att ta vara på denna dag när jag känner mej så på topp.
Ryggen känns helt okej,kan få lite ont framåt kvällarna när jag gått & stått mycket under dagen. Men annars är den nästan som vanligt. Visserligen lite stel & ovig,de är jag inte van vid,med tanke på att jag är överrörlig i hela kroppen annars. Men jag får väl låta bli att kasta benen backom nacken & sånna saker.
Igår va de ju tänkt att jag skulle ut & gå med gympamammorna medans våra barn gympade,men eftersom Erik inte va nå pigg på morgonen så fick han inte fara på gympan heller.
Men jag snörade på mej skorna & begav mej ut på en promenad själv istället. 37 min & 57 sek senare va jag hemma. Blev lite förvånad att de gick så fort,tyckte kroppen kändes sååå seg igår när jag gick. Gick samma sträcka som i förrgår. Tänker gå den nu varje dag eller kväll,tills jag fått upp flåset lite. För de saknas å de grövsta.
Frågade Tommy igår om han trodde att man kunde gå denna sträcka tur/retur på 30 min & de trodde han nog att man kunde. Då är det bara 7 min & 57 sek kvar tills de målet är fixat...
Men har upptäckt att jag bara MÅSTE ha nya springskor om jag ska fortsätta med dessa promenader...mina som jag har är säkert 7 år gammla & väldigt slitna. Finns ingen dämpning kvar i dom & de behöver jag. Man får så ont i fötterna & benhinnorna av dom så de känns inget kul att gå fort...& fort vill jag gå annars känns de inte som de tar nåt.
En sak som stör mej (som vanligt) är att min Vänstra halsmandel gör ont & är sväld & de har den varit i flera månader..de gillar jag inte.

Ja,i natt blev jag väckt av Erik vid 03.24,med Mamma,jag mår illa. Vaknade på 0,001 sekund, men han spydde inget,utan han ville ha blöja så han kunde bajsa,men de enda han gjorde va att kissa,sen skulle han se Tv. ALDRIG i hela helvete att du får göra de sa jag. Bråk & skrik blev de & sen slutade det med att Erik gick in på sitt rum & började leka med sina bil. Billiga billiga barn.
Men runt 4-tiden kom han & kröp ner med oss i sängen & somnade. Så vaknade han vid 7 nångång. Så nu känner jag mej ganska mör. Kan tänkta mej hur Tommy känner sej,han skulle ju upp 5.20 han. Så han kommer vara social ikväll.

Få se vad vi hittar på idag,han är ju hemma idag med. Onödigt att gå på dagis när han är så snorig som han är...
Nu sitter han & bygger pärlplattor med mej & pratar som aldrig förr..Ordbajsaren min.

jaja,skriver mer sen.
ses

Inga kommentarer: