Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 2 november 2009

Heligt förbannad






Nu är jag less på att Erik ska se ut så här var & varannan dag när man hämtar honom på dagis. Finns en unge där som inte verkar få nån slags uppfostran överhuvudtaget hemma, blir så less. Man kan ju inte skylla allt på dagisfröknarna,men om dom inte kan ha koll på vad barnen gör så måste de ju gå att sätta in en resursperson för denna unge. Nu är de ju så att Erik inte är guds bästa barn som aldrig gör nåt mot nån annan,men man försöker få han att förstå att man inte får göra så mot andra. Men samtidigt har jag sagt till honom att gör nån nåt mot dej så stå inte bara där,ge tillbaka....men börja inte slåss,för då får du skylla dej själv. Just nu kokar jag innombords & vill inget hellre än att ta tag i ungen & vrida öronen av han. Samtidigt vet jag att man inte kan skylla på barnen,uppfostran hänger på föräldrarna anser jag. Orkar man inte ta hand om & uppfostra sina barn ska man fan inte ha några heller. Men nu ska jag dokumentera alla rivmärken,sår & bitmärken Erik kommer hem med,sen anmäler jag de....så här ska de fan inte gå till.
Den här gången är jag inte förvirrade mamman,den här gången är jag arga mamman med rätt att spy galla...

1 kommentar:

Anonym sa...

Lisa, det är ju inte så att allt barnen gör beror på uppfostran,eller brist på ! Kan ju ha med impulskontroll att göra oxå! Ta ett samtal med personalen om hur du upplever det. Hjälper inte det så gå vidare till rektor.