Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 16 november 2009

Dagen som varit

Idag började dagen 03.50 typ. Erik kom & sen va de kört att somna om. Han är så täpp i näsan på nätterna & han vägrar nässpray. Men han va ju trött det kunde man ju inte undgå. Men efter att han legat & pratat med både mej & Tommy mot våran vilja ett tag & även busat med Nisse ett tag i våran säng åter igen mot våran vilja,så började han slappna av. Då fick jag mitt spån för mej att gå ner för att hämta näsdroppar istället. Så klamp klamp ner för trappen & då vaknar ju Nisse till liv riktigt....& han skulle äta & massa sånt. När jag väl funnit det jag sökte efter alltså näsdropparna gick jag upp igen & nästan bokstavligt talat tvingade bak Eriks huvud & sprutade in dropparna i näsan, Efter ett tag så får han snyta sej & sen säger han Jag kan andas Igen. Skönt för honom iaf,sen somnade han & strax efter det så somnar även vi oxå. Fick sova några min innan Tommy skulle upp & eftersom han alltid kommer upp & säger Hej då & ger mej en hejdå puss...de är Jag som vill att han kommer upp & gör de,då vet jag ifall han farit eller inte..varför jag vill veta det har jag ingen aning om,men de känns väl tryggt på nåt vis.
Sen va de ju lönlöst att somna om, så Lite trött är jag allt.
Körde Erik på dagis som i en dimma. Hade tagit på mej trängingskläderna,men när jag kom hem så va jag så hungrig så jag gatt äta innan. Har en tendens till att få blodsockerfall & de är inte trevligt vill jag lova. Käkade framför Datorn & tv.n...vilket inte händer ofta nu för tiden faktiskt.
Då hittade jag ju den där ADHD-sidan & fastnade såklart vid den...Men efter några timmar så va jag på språng iaf. Gick så segt,har trängingsvärk i hela kroppen av allt bollsittande tror jag,de är inte jobbigt när man sitter där,men SEN när träningsvärken kommer. Man blir ju lite rädd över sej själv när man får träningsvärk av att rulla lite höfter på bollen. Men har ju även gjort några andra övningar oxå,så de är ju inte bara sitta still. Men jag anser att har man träningsvärk så vet man att man gjort nåt iaf. Iaf så när jag kom hem så kollade jag posten oxå.. De va ju bra,för de va bara till att slänga sej på telefonen & ringa A-kassan & rätta till några saker som såklart hade börjat jävlas..
Sen ringde jag AF & fick äntligen tag på min Handledare eller vad man ska kalla dom. Ska dit imorgon kl 13. Skönt de. Han hade tydligen sökt mej,men de tror jag Inte. Ska vara att han ringt med skyddat Nr då,för jag svarar sällan eller aldrig på dessa Nr.
Sen en snabbdusch som hade fått Tommy att höja ögonbrynen & undra om de va kallvatten jag duschade i,men så va icket fallet,hade lite bråttom bara. 13.10 sprang jag in & på bara några min så va jag nyduschad & fräch som en nyponros. 13.30 ska ju lilleman hämtas. Stress stress.
Sen hem & käka lite frukt med Erik & så myste vi i soffan en stund,tills jag upptäckte att Erik sov & jag låg i nån slags dvala.
Lagade mat medans Erik sov & sen va de ju kört med att få i han nån mat. Så jag åt själv eftersom karln i huset inte behagade att vara hemma när maten serverades.
Men nu är Erik både nyäten & ny skiten...& jag misstänker att han inte kommer att vilja sova i första stund.
Nu ska jag koka en kopp te & käka lite skorpor,nybakade kardemummaskorpor...mmmm.

Inga kommentarer: