Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 10 november 2009

Ny kula

Har suttit & kolla igenom alla mina inlägg om Vikten idag efter att vi ätit Middag. Kände nånting inom mej...Lite skamm & misslyckande tror jag.
Kämpade som ett djur,lovade mej att Aldrig aldrig ge mej förrän min Målvikt var nådd & sen hålla den.
Hur dum får man bli egentligen...??
Varför ger jag upp bara för att jag hamnar i en svacka,vet ju att svackorna kommer & går,men Ändå ger jag upp.
Har 4 kg kvar tills jag är uppe i min startvikt igen...jag som hade gått ner 12-13 kg....
Jag vet ju hur dåligt jag mår när jag äter slisk,mjölmat & dricker kaffe...Ändå gör jag de,måste ju vara fel konstruerad i hjärnan.
Min mage har aldrig mått så bra som den gjorde när jag höll på med mina promenader & regelbundna måltider & kanske en eller 2 kaffekoppar hemma hos någon vän.
Nu består min dag av kaffelatte & snus,dessutom bakar jag som en tok,de måste man ju såklart äta upp oxå. Har aldrig varit en som käkar mycket bullar,jag är ett kakmonster istället. Därför bakar jag mycket bullar & mjukbröd bara för att jag inte ska äta så mycket av den varan, men vet ni vad....bullar kan man oxå äta i ren tristess.

Men idag fick jag NOG, nu ska de bli ordning igen...
Gröt till frukost,nyttig lunch & nyttig middag. Frukt till mellanmål & bara te & vatten...kanske lite kaffe nångång.
Va ut på en promenad ikväll oxå...men konstigt nog så va de inte så jobbigt som jag trodde de skulle vara. Gick mina 4km på 42 min. De kan förbättras de vet jag. Men jag tar de lugnt nu,vill inte att ryggen ska ta stryk de första den gör nu när jag BESTÄMT mej att ta tag i mitt liv & mina traktordäck....för femtielfte gången.
Nu ska jag fortsätta blogga om min vikt,nu ska de bli ordning igen på torpet i Björkå.
Har kommit på att Måndag,Onsdag & Torsdag blir de morgonpromenader..onsdagar kanske även på kvällen om vi mammor till barna på barngympan vill gå ut en sväng. Tisdag & Fredag får de bli kvällspromenader. Anledningen till de är att Erik är på dagis måndag,onsdag & torsdag. Tisdag & fredag är han hemma & då går de inte så bra att dra i väg 4-5km med honom i släptåg. Han vill inte sitta i vagnen heller.
Nu hoppas jag bara att inte ryggen strejkar tills imorgon...hoppas att jag inte tog i för mycket på en gång. Men jag ska ju till sjukgymnasten imorgon så då får jag väl höra vad hon har att säga om saken.
Mitt Nya Liv börjar Här & Nu.

HHmmmm inga chokladaskar eller annat godis till Julafton nu, men gärna en fruktkorg =)

1 kommentar:

Jane sa...

låter toppen att du vill kämpa igen, jag har nu kört stenhårt i 2,5 vecka och jag är mer än nöjd!

Mår toppen på alla sätt och vis, har satt mål att till jul ska jag ha gått ner 6 kilo och har nu bara 3 kilo kvar=) jag vet ju att du är duktig och du klarar detta du med=) promenad i morgonkväll eller hur=)