Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 2 november 2009

Kluven

Jag är så jäkla kluven,vet inte hur jag ska göra. Är nog inte ensam om mina tankar...
Den här Vaccineringen som alla pratar om,vet fan inte hur jag ska göra. Då gäller de inte mej,utan Erik. Man väger för & nackdelar & de mest jobbiga i det hela är att ingen annan kan bestämma hur jag ska göra. Vill ju inte att Erik ska bli sjuk,men samtidigt har man hört så mycket om vaccinet. Ska man verkligen ge en spruta med tanke på alla biverkningar de ger (för en del). Men samtidigt tar jag hellre några biverkningar med ont i armen & feber,än att han ska ligga flera veckor med feber & vara jättedålig.
Många hakar upp sej på Kvicksilvret som är i,men de är de väl i alla vacciner?? de har jag hört iaf. De är mindre än de du äter när det serveras fisk. De är jag minst orolig över tror jag.
Men de jag tänker på mest är ju att folk faktiskt dött av de.....men samtidigt så har dom ju varit en riskgrupp,men ändå. Erik har ju de där med hjärtat,visserligen inget farligt men man tänker ju på de ändå på nåt vis.
Har pratat med Tommy oxå,men har inte fått nåt vettigt svar från honom...allt hänger tydligen på mej känns de som i de här fallet.
Börjar närma sej vaccinationsdagen iaf,nån dag i November ska de vara...i början av November.
Bäst att ta ett beslut,men tänk om de blir fel....förlåter mej aldrig om de skulle bli nåt med Erik för att man tagit Vaccinet eller att man inte tagit Vaccinet.

Gårdagens Erik:
Jag & Erik hade ett bråk igår om att han inte fick käka en pizzabit innan middagen...vilket resulterade i ett riktigt bråk med massa skrik. Erik lägger sej på golvet & tokskriker & jag går ut i köket för att kyla av mej. Så hör jag honom prata med Nisse:
- Kom Nisse så går vi Mamma är så Grinig...
Haha,kunde inte annat än att skratta, sen kramades vi & blev sams igen. Vi är inte långsur på varandra iaf=)

1 kommentar:

Anonym sa...

att ta sprutan eller inte... det är en fråga även här.
Tänk att det är bara vi mammor som är ansvarig..konstigt. Jag har nu beslutat att inte ge Erik sprutan. Han hör till riskgruppen säger dom i Nyköping som aldrig har träffat honom eller vet vem han är. Bara för att han går på specialskola är det ju inte självklart att han tillhör gruppen. Har hört så mycket jag med om denna spruta. Är man si och så bör man inte ta. Eftersom jag är osäker hur det är känner jag att det bästa är att låta bli. Jag har då inte orsakat att det skulle bli något fel. När det gäller din Erik. Kolla upp ordentligt då det gäller hjärtat. Kram och lycka till