Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 13 november 2009

Segt

Ibland går dagarna segt & idag är en sån dag...
Har kommit på hur jag vill att Vårat Sovrum ska se ut iaf,eller de kom jag på i natt när jag tog mej en funderare på varför jag egentligen va vaken den tiden,kom inte fram till varför jag va vaken men kom på hur sovrummet ska se ut...bra där.
De ska bli helvitt..Liggande panel,sådär så de ser ut som ett gammalt rum. De kanske inte ens heter liggande panel. Om vi säger så här då,de ska va liggande planker på väggarna som ska målas vita. Kanske redan finns vita planker eller då kanske de kallas för Albinoträd...eller jag vet inte. Men de ska iaf vara vita träplankor i hela rummet,taket ska få sej en skvätt vitfärg oxå är de tänkt. Sen är de bara lite smått utstickande färger typ svart,brunt & grått som ska finnas där inne. Men känner jag mej själv rätt så kommer de även att bli massa kläder,smink,leksaker (Eriks) & Tommys alla jävla 91.an tidningar som ligger & dräller över hela golvet,så då får vi iaf en färgklick på golvet oxå.
Om man bortser från färgklickarna så ser de ut som ett väldigt fint sovrum...iaf i mitt huvud. Göttmos.
Eriks rum är faktiskt prio 1 för mej...ska köpa några rullar tapeter eller en burk färg när jag får pengar,sen ska jag köra igång där inne. Stackars unge,inte konstigt att han är som han är när han har Gula tapeter med Solrosor som bård. Eller han klagar inte,de är mest jag som stör mej,de har säkert varit fint förut..men eftersom de är 2 par barn som bott där tidigare så är de ju ganska slitet nu för tiden.
Men där inne har jag 2 funderingar:
Bruna väggar & en jättefin mussepiggbård som går i Latte & svart...superfin.
Ljusblå väggar med en jättefin traktorbård med röda,blåa & gröna traktorer.. men den bården går inte runt rummet,eftersom den bara är 4 m lång & jag har bara en eftersom jag fick den av Marie. Men om jag gör ljusblå väggar & den där bården,ja då ser Eriks rum ut som Williams,de är ju lite tråkigt.
Men de lutar lite åt Brunt & mussepiggbården.
Sen en annan sak vi ska köpa till Eriks rum & sängben,inte så där höga,utan ganska låga,de ser ut som en knarkarkvart när madrassen ligger på golvet tycker jag.

Nu ska jag ut & titta om jag hittar åt den lilla vagnen Erik haft, ska låna ut den i helgen. Men jag va säker på att den låg i Tommys bil men han hävdar motsatsen. Skulle inte förvåna mej om båda har fel & den ligger på nåt helt annat ställe.Men de känns som om Tommy har rätt..... hhmpffff surt sa räven =)
Har nu hunnit med kaffelatte gånger 2 & gjort en deg som förhoppningsvis blir till 2 st formfranska. Plockat ur & i diskmaskinen,planerat middagen & funderar på om jag ska göra fuccia till den. Väldigt produktiv dag med tanke på att den började 05.20 så borde jag ha hunnit med minst de dubbla egentligen & lite till. Men jag ids inte idag...
ses

Inga kommentarer: