Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 30 november 2009

Bläää

Ja,inte vart de nå vila idag inte. Marie ringde & surrade först & främst i 30 min...sen kom hon på att vi skulle fara på Dollar i Kramfors. Okej då,de va ju lite saker vi behövde hit hem så jag följde med. Men den här gången körde jag. Blev lite stressigt mot slutet ändå. Men till 13.30 hann vi iaf.
Så nu sitter jag vid köksbordet med ögonen i kors....igen. Regnet öser ner oxå =(
Efter att jag hämtat hem lilleman från dagis va de meningen att vi skulle baka bullar,men de slutade med att vi målade ramar istället. När vi va på IKEA så köpte jag 5 kort med Badankor i olika färger & så köpte jag 6 st ofärgade ramar till de. Så de har vi roat oss med i em. Erik tyckte de va skitkul,medans jag är lite av en pedant när de gäller sånt & ville gärna att Erik skulle måla som jag gjorde....alltså utan alla rinningar & Dm tjock färg lite här & var. Men jag får ju se de som så att de är ju faktiskt han som ska ha dom på sitt rum & han har gjort dom själv. Så nu ska Tommy & Erik upp till rummet för att skurva upp dom.
Själv ska jag smälta smör...jag håller på att baka. Tekakor med havregryn. Supergoda..särskilt när de är nygräddade.
Middagen idag bestog av Tacopaj med tillhörande grönsaker. Gott gott. Erik åt till & med. Ser de som ett gott tecken.
Imorgon bär de av till Ö-vik & Paradisbadet. Ska bli kul. Jag,Erik,Matilda & Per ska fara..... Få se om jag vågar bada eller om jag skickar iväg Per & Matilda med Erik & själv sätta sej i nåt hörn med handduken hårt lindat runt kroppen. Jaja,vi får se hur de blir.

Nu ska jag smälta smör & göra degen klar så den får jäsa en omgång,medans den gör de ska jag nog inviga min Boxsäck,som ÄNTLIGEN är upphängd. Sen ska ju degen jäsa en gång till efter utbakningen & sen ska den ju vara i ugnen oxå...blir en lång kväll de här.

1 kommentar:

Nina sa...

JAG HAR BADAT PÅ PARADIS BADET SÅ DET TÖRS DU ME.
KRAM OCH KÖR BARA