Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 22 november 2009

Försäljning

Jorå,blev ganska bra idag. Blev lite kakburkar helt tomma & inte alls mycket bröd kvar faktiskt. Fick även en storbeställning tills på Torsdag...skorpor,kakor,kärleksmums B la.. Så de är bara att kavla upp ärmarna & köra igång redan idag.
Lite drygt att sitta stilla så pass länge..10-15 är ju lång tid när de inte är så mycket folk i farten. Men jag fick sälja & de är jag ruggigt nöjd med.

Lilleman är ganska billig oxå....Han har punkterat min Pilatesboll. Jag blev grinig,väldigt grinig faktiskt. Han kom springande & frågade efter tejp...redan då ringde en lite klocka i mitt huvud.
När han sen visade vad han hade gjort så blev de Ping,ping,ping PING i mitt huvud. Han lekte Kaptenkrok & Peter Pan...sa han. Så han tog ett häftstift & tröck igenom bollen några gånger. Varför,varför VARFÖR????
Mitt enda braiga träningsredskap som verkligen känns roligt att hålla på med & dessutom hade jag fått sån bra balans av att sitta på den. De bästa av allt med denna (nu mera platta) boll är att min rygg har blivit såååå mycket bättre bara av att sitta på den istället för i soffan. Helt perfekt för mej som är lat,men ändå vill träna lite grann =) Men nu får jag väl ta mina pengar jag fick från bakningen till att köpa en ny boll,denna gång ska jag ha en Rosa & den ska vara lite lite större än de jag hade. Mammas billiga son.
Hade ju tänkt använda dessa pengar på ett par springskor...Men jag får väl baka mera för att få råd med det nu. Eller så önskar jag mej en ny boll & köper skor för bakningspengarna...


Gick en snabbis imorse. Kände mej stressad eftersom jag skulle vara på marknaden kl 10. Men 33 min väldigt rask promenad blev de iaf. Tänkte gå ikväll oxå,men de regnar & är grisigt halt på vägen så jag tror jag ger fan i de. Slängde i mej en gröttallrik (vilket inte vad någon god frukost,misslyckad gröt brukar sällan vara god,hur man nu kan misslyckas med havregrynsgröt)
duschade en snabbis gjorde jag ju oxå såklart. Sen va de bara att slänga iväg sej i bilen.

Min telefon har ju fått spatt iaf. Ställde väckaren först på kvart i 7,men ångrade mej & ställde den på halv9 istället. Men de jäveln ringde ändå kvart i 7. Flög ju upp ur sängen & tänkte Gud så skönt med sovmorgon & att lilleman har sovit så länge....tills jag tittade på klockan & såg vad den egentligen va...
Men då va jag ju redan vaken,så då va de ju bara att masa sej ut på en promenad.


Va till stan en snabbis efter maten oxå...Hämtade brorsans bil & så köpte svärmor av mej resten av de osålda brödet. När jag satt mej i han bil & börjat köra så kommer jag på att jag inte vet vart telefonen är nånstans. Söker i fickorna i både byxor & jacka,i väskan,mellan benen (låren) & åter igen i väskan...utan resultat. Kommer på att jag kan ringa Tommy & fråga om den ligger i bilen.....så otroligt smart tänkt av mej. Fortsätter att söka i väskan samtidigt som jag kör.
Tillslut känner jag nåt...hela väskan är blöt i botten & de luktar Handsprit & Extra White om mina händer när jag luktar på dom. Men jag hittade iaf telefonen i sörjan på botten av väskan.
Så nu önskar jag mej en ny väska oxå....en sån som man inte kan tappa bort saker i men ändå kan innehålla halva mitt boskap + handspriten.

Min Önskelista har verkligen blivit lång märker jag....

Nu ska jag kolla på lite mer saker...typ springskor,en boll,ny väska & en ny telefon som inte ringer kvart i 7 när man ställt väckaren på halv 9.


ses

Inga kommentarer: