Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 14 november 2009

Pilatesboll

Sitter just nu på en Pilatesboll & försöker skriva samtidigt som jag försöker hålla balansen. Än så länge har jag fötterna i golvet,men med lite träning ska jag tydligen kunna sitta utan stöd på denna boll i minst 30 sek. Jo tjenare...har försökt & nu har vi en genväg ner till källaren i Tv-rummet. Men övning ger färdighet heter de ju.
Nu kanske ni undrar vad jag gör på denna halsbrytande boll,men de ska jag tala om eftersom ni frågade så snällt. Jag sitter på den för att min sjukgymnast tyckte de...så enkelt va de med det.
Man stärker alla de små små (i mitt fall väldigt små) musklerna i ryggen & i magen. Vilket är väldigt bra med tanke på att jag saknar muskler just vid dessa partier.
Köpte ToppHälsa idag oxå,bara för att Blossom Tainton ligger & kråmar sej med en sån häringa Pilatesboll. Tänkte att jag kunde få några tips...& de fick jag. Bl a att sitta utan stöd,se bara hur de gick. Men jag misstänker att när jag väl blir vän med denna boll & Erik är i ett helt annat rum, hellst sovandes,så är nog dessa övningar bra för hela min muskellösa kropp.
Vid skrivande tillfälle trängs jag & Erik om störst plats på bollen & jag vinner,men han har ett knep & de är att endra dra bort min ena fot eller så puttar han helt enkelt på mej....man förlorar balansen väldigt lätt. Nu hoppade Nissehelvetet rakt ner i långpannan med Kärleksmums. Skitkatt,nu blir de badning för honom....kommer snart.
Tillbaka.
Fanns även ett uppslag om vilken yoga-typ är du? Jag är INGEN Yoga-typ alls. Blir bara rastlös hela jag när jag ska sitta i nån slags Lotusställning,Tranan eller ha benen bakom ryggen ställning. Men egentligen skulle de vara bra för mej,jag som inte kan slappna av alls,utan går hela tiden på helspänn av någon anledning.
Men åter till denna boll nu då...ja,jag har ingenting mer att säga om den faktiskt. Men de blir nog bra bara jag får ordning på balanssinnet.
Imorgon blir de nog en promenad innan frukost igen,blev ju väldigt pigg av att gå imorse,så jag gör en repris imorgon oxå.

Ses

Inga kommentarer: