Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 12 november 2009

Med lite hot,.....

Ja,med Lite hot kommer man lång.
Ringde ju Kommunen igår & hotade med att om jag inte fick papperen idag,skulle jag komma dit & egethändigt hämta dessa 4 A4-ark eller så kommer jag att sätta mej där tills jag får dom i näven sa jag..... För vänta i 2 veckor på lite papper är ju inte Normalt.
De sa jag oxå till dom,att man inte ska behöva vänta 2 veckor på att få dessa papper.
De höll hon som jag pratade med om. Men så gör dom ju alltid, håller med alltså. Inte vill dom väl ha nån utskällning heller...Le & håll med är säkert deras motto.
Men nu har jag iaf papperen hemma som tur är. Då sparade jag ju in på bensinpengarna.
Så nu ska jag ta en prom ner till postalådan & slänga i lite kuvert i den.

Har även ringt CSN & sagt till att jag slutat plugga. Blev tydligen nåt missförstånd mellan mej & läraren....så de står att jag pluggar hos A-kassan,men hos CSN står de att jag tagit studieuppehåll?? Varför ska de alltid bli nåt strul när jag är i farten?
När jag liks hade fattat mod till att ringa folk så passade jag på att ringa AF,för nu vill jag ha nån slags sysselsättning. Eftersom jag inte har någon aning om vem min handledare är,så visste jag ju inte vem jag skulle prata med....så jag ringde till ett Nr & blev kopplad till nåt annat Nr som i sin tur kopplade mej till Nån annan,men tillslut så va de en vänlig tant som tog hand om mej.
Fick namnet på min handledare & dessutom direkt Nr till honom. Så tyckte hon att de va konstigt att jag varit skriven så länge utan att ha fått komma till honom & göra upp en sån där Plan av nåt slag. De tyckte jag oxå att de va,men jag antog att de är så högt tryck på AF nu så de va därför...men jag har väl hamnat mellan stolarna igen,så som de alltid blir.
Ringde såklart direkt till honom, men då va de bara telesvarare & efter ett tag så va de en röst som sa att han va på ärende & va tillbaka 15..så de blir till att ringa då istället,men då blir de väl en röst som säger att han gått hem för dagen.
Men de kan jag ju inte veta förrän jag provat igen.

Erik är fortfarande snorig & säger att han mår illa,men jag vet i fan om de är sant. Han beter sej inte som om han mår illa iaf,han är överallt & ingenstans typ. Rastlös kallas de för....känner igen symtomen.
Själv så bakar jag...oj,de va så ovanligt så. Men nu kan man ju faktiskt börja med Julbakningen,så slipper man ju stressa dagarna innan Jul. Smart va?=)

Näe ska börja med att skala potatis nu,ska bli Bacongratäng idag. Med det menas Potatisgratäng med Bacon i. Så onyttigt men ack så gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig flicka.
Du ska se att det ordnar sig med pengarna.
Gör nu inte av med allt på en gång. Vi kan ju fara och shoppa....
Ha gott och ta hand om den snoriga sonen.
Kram
Nian