Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 17 november 2009

Susen

4 koppar kaffe & ipren gjorde susen iaf för magen & huvudvärken. Men ögonen gör fortfarande ont,särskilt det högra. Skulle inte förvåna mej ett smack om jag gått & fått ögoninflamation. Har ju en förmåga att få de några ggr per år. Då blir de inte så bra eftersom jag tydligen inte tål ögonsalvan & dropparna man brukar få...blir ännu värre av dom. Jaja,vi får se vad som händer.

Är iaf nästan nyss hemkommen från Staden. Hade en dejt där med AF,vilket gick bra. Inget jobb dock. Men nu har jag iaf visat upp mej & för en gång skull så frågade jag massa saker oxå & de mest otroliga av allt va att jag verkligen Lyssnade på vad han sa för nåt.
Har iaf fått reda på att om jag vill göra en arbetspraktik så får jag göra den vart jag vill i hela Sverige,A-kassedagarna dras iaf fast jag praktiserar & "lönen" är den ersättning jag skulle fått om jag stämplade. De är Fk som betalar ut pengarna & för att de inte ska strula till sej så ville Tomas (min handläggare) att jag skulle få igång stämplingen först innan jag började praktisera nånstans. Han skulle "godkänna" mitt önskemål om praktikplats innan jag fick börja.
Sen va de ju lite annat prat oxå. Men jag känner mej nöjd. Dessutom har jag bokat möte med en Jobbcoatch (stavas??) så han skulle hjälpa mej med att skriva CV & komma med mer förslag om hur jag ska gå till väga med jobbsökningar.
Sa även att jag har ADHD,så jag kan ju inte ta vilket jobb som hellst. Måste ha ett där de händer lite saker.
Du är alltså Förvirrad,men Glad..sa han. Hhmm,jo de är jag...för det mesta...förvirrad alltså..sa jag.
Men jag ska ta papper & penna & skriva ner alla ställen jag kan tänkas vilja vara på & göra min praktik,sen är de bara att roffa åt sej GPS.en & på med Rådjursögonen & gå på praktikjakt.
Den här Tomas sa att de va de bästa sättet att få jobb på. Alltså gå runt & visa upp sej & säga att man vill jobba.
Så nu är de bara fram med Gula sidorna & börja skriva ner saker.

Middag idag måste jag oxå fundera ut, Tommy vill ha pannkaka, Erik vill ha korv & jag vill ha 4-rätters med full service.

ses

1 kommentar:

Nina sa...

Låter faktiskt kul det där med att gå runt och prova... Tror jag skulle ta mig till kommun och vilja vara med "chefen", the big boss... röra om lite i grytorna. Får du vara var du vill??? Är det inte några krav?? Hur länge får du vara på varje ställe?? Kan du vara en månad här och en månad där? Spännande. Jag är åter i full gång på jobbet, det går, men är vingligt. Erik är hemma sjuk. Kram