Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 10 november 2009

La stada

Idag stuvade jag in Erik i bilen & for till stan en sväng. Mötte upp pappa & mamma där oxå. Vi gick till Dressman där pappa fick ett presentkort av mej & brorsan på farsdag. Så idag handlade han upp det,blev 2 par jeans & 2 par tröjor. Erik fick bestämma färgen på ena tröjan..den vart grå,med gula & vita ränder...fin va den,men vet i fan om de är pappas färger. Men pappa köpte nog den bara för att Erik tyckte att han skulle göra de =)
Sen gick vi vidare till Allsport för att kolla på en Julklapp till Erik....den köptes oxå. En stor bilbana,han har önskat sej en sån länge nu,så den får han i Julklapp. Men de visste ju såklart inte Erik,utan han hade fullt upp med att försöka hitta Skopis hade lovat honom en sån idag. Han gillar Byggare Bob. Nu har han skopis,kranis,Bandis & en annan röd figur. Nöjde med inköpet gick vi & fikade & Erik tog för en gång skull inte nåt han bara smakar på & lämnar,den här gången fick han pannkaka med grädde & sylt...åt upp nästan allt.
De som jag tyckte va lite roligt va att Erik inte brydde sej ett dugg om Paketet som Morfar gick & bar på,de va ju inget litet paket heller. Han brydde sej bara om sin Pannkaka & Skopis.
Sen gick vi vidare in på cassablanca tror jag & där köpte mamma svarta Oliver till sej & Gröna till mej =) så nu har jag nåt att smaska på...

Innan vi for till stan så överraskade jag även Grannen med "post" vilket bestog av en bullpåse,muffins & en påse med Tekakor...han gnällde över att han aldrig fick smaka när jag bakade,han kunde bara läsa de på FB.
Han skrattade gott när han tittade i sin postlåda & fann en påse med bröd i.

Nu ska jag snyta näsan på Erik & sen ska vi leka lite med alla Byggare Bob grejor.

Inga kommentarer: